середа, 19 квітня 2017 р.

Міжпредметні зв'язки на уроках християнської етики. Рослини Святого Письма. Частина 1.



Актуальність міжпредметних зв'язків у шкільному навчанні очевидна. Вона обумовлена ​​ сучасним рівнем розвитку науки, на якому яскраво виражена інтеграція суспільних, природничих і технічних знань. Інтеграція наукових знань, у свою чергу, ставить нові вимоги до фахівців. Зростає роль знань людини в області суміжній зі спеціальністю наук і умінь комплексно застосовувати їх при вирішенні різних завдань.
Християнська етика та рослини Святого Письма - гарна можливість привернути увагу учнів не тільки до  опису  та аналізу подій, але й до природи, що оточувала їх.


1)Гранат – гранатове  дерево.
Мойсею 12 посланців на Землю Обітовану принесли плоди, серед котрих згадується і гранат. 400 різьблених зображень гранату було на колонах Храму царя Соломона, а на одязі священнослужителів вишитий орнамент у вигляді червоного і синього гранату. Цей плід згадується шість разів в  ,,Пісні пісень Соломона ,,.



 


2) В християнській традиції забороненим плодом, котрий спожили Адам та Єва, є яблуко.
Скоріш за все, це омонімічна помилка, бо латиною "malus" є одночасно і ,,яблуко,, , і ,,злий,,. Символ яблука часто зображали  в біблійній картині раю в епоху Відродження. Це могло бути наступництвом з грецької міфології, де  яблуко символізує розбрат або нагороду. Згадаймо ,,яблуко розбрату,, , що привело до початку Троянської війни. Водночас,  у Святому Письмі заборонений плід не привязаний до певного фрукту.

3) Терен.
Наукова назва рослина Ziziphus spina-christi або Christ's thorn jujube  отримала внаслідок християнської традиціі, згідно якої, римські воїни одягли на голову Христа терновий вінець.  ,, і, сплівши вінок із тернини, поклали йому на голову, а тростину дали в праву руку. Потім, припавши перед Ним на коліна,  глузували з нього, кажучи :,,Радуйся, царю юдейський!,, (Мт.27,29).





4)Оливкові гаї.
Оливкові гаї і сьогодні розкидані по горбах Ізраїля і ростуть на камянистому дуже тонкому грунті. В давні часи оливкова олія використовувалася для освячення приміщень, в обряді миропомазання священиків та царів, а також для очищення храмових посудин.
Оливкове дерево відносять юдеї до семи біблійних видів рослин, бо має дивну здатність жити вічно. Молоді пагони виростають навколо старого дерева, яке з часом стає порожнім всередині , і його легко можуть замінити на молоде. В Псаломі 128,3 розповідається про дітей, котрі як пагони спочатку оточують батька, а потім стають його наступниками. Гетсиманський сад з 900 літніми оливами у підніжжя Масличної гори – сад, де Христос молився в ніч перед розп
яттям.


5)Мигдаль.
В Ізраїлі першим ще в лютому зацвітає мигдаль. Гілки ще не покриті листям, але вповні укутані цвітом.  



 Згадується мигдаль
і в звязку з Моісеем : ,,Другого дня увійшов Мойсей у намет свідоцтва , аж ось розквітла палиця Арона, з дому Леві : пустила бруньки, зацвіла квітками й вродила стиглі мигдалі.,, (Числа,17,23).


Немає коментарів:

Дописати коментар