пʼятниця, 2 березня 2018 р.

Великий піст. Григорій Палама. Частина 2.

 
Рукописна книга Григорія Палами.
Ми можемо навчитися контролювати і керувати своїми діями, своїми словами, своїми емоціями, це не просто , але реально. Проте, найважче до чого ми маємо підійти - це контроль за своїми думками. Ми часто ловимо себе на тому, що наші думки не дуже добрі, в них присутня заздрість, бажання помсти, байдужість та цинізм. Єдине, що нас утішає  це те, що їх (думки) ніхто не бачить і не чує. Проте, ми добре знаємо, що вони відомі Богові. Власне чистота не тільки наших вчинків, але чистота думок є необхідними складовими діяльного посту.


Григорій Палама стверджував, що кожна людина, що увіровала в Христа, здатна побачити Його Божественне світло. Власне праці Григорія Палами з його Ісусовою  безперервною молитвою є актуальні в ці дні.
Григорій Палама уклав велику кількість творів богословського, полемічного, аскетичного та морального змісту.
 1)В праці ,,Тріади на захист священномовчазних,, Палама формулює важливу думку, що шлях пізнання Бога є одкровенням у Христі. Христос обновлює усю людину, тому людина повністю уся і душею, і тілом повинна брати участь у молитві. Ніякі знання , в тому числі і філософії , не дадуть людині спасіння. Наша освітченість не є гарантією спасіння. Людина спілкується з Богом Божественною благодаттю через участь у житті Христа.
Пояснюється сприйняття Фаворського світла (коли відбулося Преображеніє Господнє)  - людина сприймає природні енергії та благодать Бога. Благодать Божа подібна до того світла, яке бачили апостоли під час Преображення Господнього. Усі енергії Господні є виразом єдиної сутності Отця, Сина та Святого духа.
 2)В праці ,,Про Ксеню...,, він розглядає питання боротьби зі пристрастями та спокусами.
Праці Григорія Палами часто незрозумілі для непідготовленої людини. Проте, він говорив складно, переконуючи усіх, що ,,краще підносити розпростертих на землі , аніж принижувати з-за них тих, хто перебуває на висоті,,.
3)Згідно вчення Палами ,,Існує дві мудрості: мудрість світу та мудрість Божа. Коли мудрість світу служить мудрості Божій, то вони складають єдине дерево. Перша мудрість приносить листя, а друга - плоди. ,,
4) Господь є неосяжним по сутності. Одкровення Боже пізнається по Його енергіям.
5) В той час, коли Господь по єству залишається недосяжним, Він дає можливість людині вступити з Ним у дієве спілкування Своїми енергіями. Людина наповнюючись Божественною благодаттю, отримує по благодаті те, що Бог має по суті. По благодаті і через спілкування з Богом  людина стає безсмертною, вічною, безкінечною. Досвід наближення людини до Бога  та її спасіння стає реальністю.

Сьогодні,
В цей недільний день Церква з особливою силою розкриває нам православне вчення про піст, згадуючи пам’ять великого подвижника благочесня cвт. Григорія Палами, як світлосяйне сонце, засяяла пам’ять Собору усіх преподобних отців Києво-Печерських. Слово Собор означає зібрання. Так, ми сьогодні вшановуємо саме зібрання, великий сонм подвижників Печерського монастиря, які, як найясніші світильники, засяяли з надр печер, просвітили світлом свого благочестя нашу рідну землю і звістили радісну звістку Євангелія Христового.


Саме навколо цих преподобних згуртувалась велика школа подвижників, які сформували уяву про ідеал святості у свідомості побожних наших предків. Мовчальники, затворники, посники, прозорливі, цілителі, чудотворці прославляються сьогодні нами, як «Стовп вогнеподібний і світлосяйне сонце».

Немає коментарів:

Дописати коментар